Online marketing, het klinkt als een trucje maar is dat ook zo? Wat is online marketing nu precies en hoe gebruik ik dit om mijn business op het gewenste moment te laten groeien? Opportuna heeft een duidelijk visie als het gaat om online marketing als hét middel om snel te groeien. Doormiddel van lef en diepgewortelde passie voor online marketing gaan wij elke online uitdaging aan.
Als organisatie of ondernemer heeft u wellicht al een app, een website of een webshop? Maar hoe presteren die eigenlijk? Belangrijk is om inzichtelijk te maken: hoe ervaart de (potentiële) klant de gebruikersvriendelijkheid? Worden de onlinekanalen wel gevonden door de meest relevante doelgroepen? Worden überhaupt wel de juist onlinekanalen ingezet? Zijn de doelstellingen effectief en realistisch genoeg om de gewenste resultaten met online marketing te kunnen behalen?
Door een inmiddels bewezen methodiek brengen we vooraf de kansen, de vraag binnen de gewenste doelgroepen in kaart. Deze worden zo relevant mogelijk afgestemd op de gewenste doelstellingen waardoor de kans op het gewenste zo maximaal mogelijk resultaten wordt behaald. Hierbij richten we ons niet alleen meer op het genereren van meer relevante bezoekers, maar juist op het activeren van (potentiële) klanten. Online marketing resulteerd in de gewenste doelen zoals meer omzet/marge, grotere merkbekendheid en/of new business.
Q1: Hoe maak ik van online marketing, online succes?
Uw organisatie moet andere aanbieders (online) gaan verslaan. Daar staat Opportuna voor en willen we u ook graag volledig bij ondersteunen. Gericht en realistisch (online) succes is het uiteindelijke doel, uiteraard op basis van maatwerk oplossingen, tenslotte is iedere case uniek. Bij Opportuna vindt u dan ook geen standaard online marketing pakketten, omdat dit simpel gezegd gewoon niet bestaat. Tijdens onze samenwerking zullen wij de klantreis in kaart brengen en ervoor zorgen dat deze op succesvolle resulteren in de gewenste resultaten. Snelle groei of een langere termijn strategie zijn beide realiseerbaar! De juiste keuze voor de online kanalen, juiste budgetten en vraag en aanbod gestuurde strategie en alles real-time en transparant meetbaar maken dit mogelijk!
Q2: Hoe ontdek ik wie mijn potentiële klanten zijn en waar zij zich bevinden?
Wellicht is het antwoord hierop dat dit niet of niet volledig inzichtelijk is. Bij groei of de wens meer omzet en marge te halen is het belangrijk om dit wel volledig inzichtelijk te hebben. Opportuna maakt vooraf het potentieel inzichtelijk. Hierdoor is er ook vooraf inzicht in het bereik, het aantal conversies en indien de gemiddelde opbrengsten bekend zijn zelfs de te verwachte opbrengsten. Natuurlijk worden vooraf ook de benodigde clickbudgetten en daarbij horende planning inzichtelijk gemaakt.
Q3: Bereik ik wel voldoende (potentiële) klanten, online én offline?
Wellicht is het antwoord hierop dat dit niet of niet voldoende relevant in contact komt met (potentiële) klanten. Bij groei of de wens meer omzet en marge te halen is het belangrijk om meer in contact te komen met de meeste relevante met (potentiële) klanten. Opportuna kijkt hierbij eerst naar de gewenste relevante met (potentiële) klanten, hun online gedrag en aansluitend naar de gewenste resultaten. Deze methodiek is bewust zo gekozen zodat we zoveel mogelijk outside-in de businesscase blijven benaderen. Alleen met deze aanpak leidt maximaal tot de meest gewenste resultaten.
Q4: Ik ben bezig met de introductie van een nieuw merk, nieuwe producten en/of diensten. Wat nu?
Het introduceren van een nieuw merk, nieuwe producten en/of diensten vereist een gerichte en effectieve (online) marketing strategie. Vraag, aanbod en de gewenste doelstellingen en de bestaande bekendheid spelen hierbij een belangrijke rol. Opportuna heeft toegang tot meerdere (Google) databases waarmee we vooraf inzicht kunnen geven in het marktpotentieel en daarmee de te verwachte resultaten. Hierdoor wordt de korte en langere termijn verwachting vooraf duidelijk en kan hier ook gericht op worden gestuurd.
Q5: Hoe kan ik mijn sales funnel optimaal inzetten?
Een goed ingerichte sales funel is erg belangrijk om een (online) strategie en de gewenste doelen maximaal te benutten. Door alle leads (conversies) aanvragen direct en geautomatiseerd toe te voegen aan de juiste fase in de sales funel en de juiste weging mee te geven. Kunnen de leads on- en offline ook zo effectief mogelijk worden opgevolgd. Hierdoor worden naast de live dashboards de inspanningen en resultaten van online marketing ook exact meetbaar.
Q6: Ik heb niet genoeg kennis en/of capaciteit om invulling te geven aan het bereiken en activeren van nieuwe potentiële opdrachtgevers. Kan Opportuna mij helpen?
Ja! Opportuna helpt u graag bij het bereiken en activeren van potentiele opdrachtgevers middels het opzetten en uitwerken van een sterke online strategie. Opportuna werkt voor een vast vooraf bepaald budget en hiermee we een geheel nieuwe kijk op onze samenwerking. Een doorlopende samenwerking waarin Opportuna altijd voor klaarstaat bij alle marketing en/of website gerelateerde vraagstukken. We gaan de samenwerking aan op basis van vooraf bepaalde termijn met duidelijke afspraken over de werkzaamheden, ondersteuning, doelstellingen zonder gedoe mét resultaat!